Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
جەمسەر بەندییەكانی ریفراندۆمەكەی توركیا

فەرید ئەسەسەرد

 پاش ئەوەی ئەنجامی ریفراندۆمەكەی توركیا بە سەركەوتنی كامپی "بەڵێ‌" بە ڕێژەی 4,51% راگەیەنرا، ئەردۆغان ریفراندۆمەكەی بە یاریی فوتبوڵ شوبهاندو وتی: لە یاریی فوتبوڵ دا چ بەیەك گۆڵ یارییەكە ببەیتەوە چ بە پێنج گۆڵ، بردنەوە هەر بردنەوەیە. بەڵام لەڕاستیدا مەسەلەكە وانییە. بردنەوە بەیەك گۆڵ بردنەوەیەكی لاوازە، لەكاتێكدا بردنەوە بە پێنج گۆڵ بردنەوەیەكی بەهێزە.
لەڕاستیشدا خودی ئەردۆغان پێش ریفراندۆمەكە ترسی ئەوەی لێ‌ نیشتبوو كە دەشێ‌ ریفراندۆمەكە بدۆڕێنێ‌. سەرچاوەكانی هەواڵ لە باكوری كوردستان‌و هەروەها لە توركیا، جەخت لەسەر ئەوە دەكەنەوە كە كامپی"بەڵێ‌" بە هیچ چەشنێك لە45% زیاتری بەدەست نەهێناوەو ئاماژە بۆ ساختەكاری‌و دەستكاری كردنی ئەنجامەكان دەكەن‌و لەهەمووی گرنگتر باس لە هەزارەها كارتی مۆرنەكراو دەكەن كە لە كۆتاییدا بڕیار درا بە...
جیهانی پڕ شەڕو شۆڕی ترەمپ

فەرید ئەسەسەد

هێشتا سەرۆكی ئەمریكا دۆناڵد ترەمپ سەد رۆژی لە دەسەڵاتدا تەواو نەكردووە، كەوتۆتە هەڕەشەو خۆگیڤ كردنەوەو چاوسووركردنەوەو موشەكباران كردن‌و جوڵاندنی هێز. ترەمپ بەدوای بیانویەكدا دەگەڕا تا دەست بەدەرخستنی باڵادەستیی ئەمریكا بكات. ترەمپ كە لە جیهانی بزنسەوە هاتۆتە ناو جیهانی سیاسەت، هیچ باگراوندێكی سیاسی‌و هیچ ئەزمونێكی نێودەوڵەتیی نییە، هێشتا نازانێ‌ هەڵوێستی سیاسی‌و ریكلامی بازرگانی لێك جیا بكاتەوە. بۆیە دەم‌و دەست گورزە كیمیاییەكەی خان شیخۆنی قۆستەوەو ویستی ریكلامێك بۆ هەستی مرۆڤانەی ئەمریكا بكاو سزای دیكتاتۆرە دڕندەكان بدا.
راستییەكە ئەوەیە كە ئەمریكا هیچ سوودێكی لە موشەكباران كردنی فڕۆكەخانەی شعێرات وەرنەگرتووە. وەك زانراوە، لە 59 موشەكی تۆماهۆك، تەنها 23 موشەك ئامانجەكانیان پێكاوە. دیارە لە موشەكبارانەكەشدا ترەمپ وەك...
لا شرعية لأي استفتاء يستبعد البرلمان

فريد اسسرد

هناك اطراف سياسية في اقليم كردستان تصر على اجراء استفتاء على استقلال الاقليم، وهذا في حد ذاته ينظر اليه من الناحية السياسية كحق ديمقراطي عموما، لكن هذه الاطراف نفسها تصر، وبشكل مريب، على ابعاد البرلمان الكردستاني من اي دور في عملية الاستفتاء. ومن الجلي ان هذا الموقف يستند على العامل السياسي، في الوقت الذي تكون فيه المسألة مسألة قانونية وليست سياسية، ذلك لأن عملية الاستفتاء في الاقليم لا تكتسب شرعيتها الا من خلال البرلمان ويمكن الطعن في قانونيتها بكل سهولة اذا لم يكن للبرلمان اي دور في العملية.
وتتلخص القصة في ان هذا الموضوع مرتبط بالقانون رقم 4 لسنة 2014 الذي ينظم عمل المفوضية العليا المستقلة للانتخابات والاستفتاءات في اقليم كردستان. وفي هذا القانون نجد ان المفوضية كهيئة مستقلة ومحايدة ترتبط بالبرلمان الكردستاني ومسؤولة امامه. يعني هذا انه ليست هناك سلطة اخرى غير البرلمان قادرة على توجيه المفوضية واصدار الاوامر لها باجراء اي استفتاء او انتخابات، فلا رئاسة الاقليم تمتلك هذه الصلاحية ولا رئاسة الوزراء ولا اية وزارة، ما يعني ان الطرف الوحيد، وذلك بحسب القانون، القادر على دعوة المفوضية للاستعداد لتنظيم الاستفتاء، هو البرلمان. ينتج عن هذا ان عملية الاستفتاء من هذا المنطلق تبدأ من البرلمان.
ان دور البرلمان في هذا الموضوع دور محوري. يتضح ذلك من ان...
ریفراندۆمی یاسایی بەبێ‌ یاسای ریفراندۆم نابێ‌
یەكەم جار كەركوك، ئینجا سەربەخۆیی
لە ئۆپەراسیۆنی قەڵغانی فوراتەوە بۆ هەڵكردنی ئاڵا لە كەركوك
بژاردەی ئاشتبوونەوە
پەیوەندییەکانی تورکیا و ئیسرائیل لە سەردەمی فەرمانڕەوایی حیزبی داد و گەشەپێداندا ٢٠٠٢- ٢٠١٥

بەهرۆز جەعفەر
كوردو عەجەم

نەوشیروان مستەفا ئەمین
العنف السياسي في العراق بعد عام 2003

آراس قادر محي الدين
القومية في عصر العولمة

پشتیوان حمە سعید محمد امین